Kjære foreldre og foresatte.

under får du litt informasjon om hvordan vi jobber og hva vi forventer av dere

Bla lenger ned

Warpcrew har siden 1997 arrangert datatreff i regionen. Ledelsen er en blanding av ungdom og voksne, som står på døgnet rundt for at alle skal ha det bra.
Vi ønsker å tilby ungdom en spennende arena med mye gøy og moro i flere dager. Hos oss møter man andre likesinnede og får mulighet til å utforske sin egen kreativitet i både spill og konkurranser.

Vi er en rusfri organisasjon og jobber tett med lokale myndigheter for at vi på en best mulig måte skal sikre at vi har en trygg og sikker arena for alle.
Vi har nulltoleranse når det gjelder alkohol og alle andre rusmidler. En deltaker som er i besittelse av, eller bruker dette, vil bli utvist fra arrangementet.

Vi får mange spørsmål fra dere foreldre. Er dette trygt for barnet mitt? Får man kjøpt mat? Har dere soveplasser? Har dere dusjer og garderober? Kan vi komme på besøk? Hva om jeg ikke får kontakt?

Vi er vant til store datatreff med ungdom i alle aldre. Det kan føles noe usikkert å sende sin sønn eller datter til oss og noen spør seg selv – Er det trygt?
Å samle mange ungdommer under ett tak kan i seg selv virke overveldende. For å ha kontroll på disse bruker vi vår egen «Security»-gjeng. Security består av voksne og gjerne våre tidligere crew. Security har som oppgave å se til at alle følger våre regler og oppfører seg så langt det lar seg gjøre. De har også ansvar for at vi ikke slipper inn andre enn våre egne deltakere.

Warpcrew kan ikke gi noen personlig garanti for noen under arrangementet, men vi gjør vårt ytterste for at deltakerne skal sitte igjen med en god opplevelse fra uken hos oss.
Siden slutten av 90-tallet har vi arrangert datatreff og til sammen har vi vært med på å arrangere over 50 treff rundt i regionen. Våre folk kommer fra alle bransjer, mens noen går på skole. Sammen er vi over 60 personer som etterstreber så godt vi kan med å holde et høyt nivå på det vi arrangerer.

Det meste av informasjonen finner dere under «Sikkerhetsregler» og «Informasjon» på nettsidene våre. For deres del har vi valg å ta med noe av denne informasjonen til denne siden.

Spilling i flere dager?

Vi tilbyr en rekke aktiviteter over de dagene arrangementet arrangeres. Samtidig er det ett stort fellesskap under arrangementet som gjør at man danner nye venner eller blir bedre kjent med eksisterende. Vi tilbyr også gratis foredrag for foreldre hvor fokuset er å gi tips til hvordan man setter grenser, samt gir deg en bedre innsikt barnets spill-aktiviteter. Hold deg oppdatert på våre Facebook-sider for å melde deg på. 

Hvor gammel må man være?
Vi har ikke noen nedre aldersgrense, men vi anbefaler at de som er under 16 kommer sammen med noen. Det kan derfor være lurt å ta med en venn eller en nabo. Uansett er det mye kjekkere hos oss dersom man i begynnelsen har noen man kjenner rundt seg. I tillegg mer praktisk når man skal sove litt og trenger noen til å passe på tingene sine.
Vi forventer at man er gammel nok til å kunne ta vare på seg selv, samt ha kontroll på når man skal spise og når man skal gå å legge seg.

Deltakere under 16 år må ha med en skriftlig tillatelse hjemmefra. Vi har et eget skjema som alle under 16 må ta med seg og som dere som foresatt må skrive under på. Dette er en del av sikkerheten og vi minner om at deltakere uten skjema vil bli avvist ved inngang.
Last ned samtykkeskjema her!

Selges det mat og drikke?
Det er åpen kiosk til faste tider. Her kan man få kjøpt enkel brødmat og andre kioskvarer. Mer info vil komme ut når det nærmer seg arrangementet.
Det finnes også flere butikker, bakeri og take away-restauranter i gåavstand.
Når det gjelder drikke ber vi om at dere hjelper oss med å få deres barn til å drikke en del vann i løpet av uken. Å gå en hel uke på energidrikker og Cola har sine følger. Og det kan ikke minst gjøre tiden etter en del tyngre enn hva den ellers ville vært. Et tips er å sende med en vannflaske som de kan fylle opp etter behov.

Hvor sover man?
Vi har soveplasser og kiosk for de som vil tilbringe hele natten på LAN.
Vi anbefaler derimot å komme seg hjem når man føler seg skikkelig trøtt og få en god natts søvn.

Kan deltakere benytte seg av garderober og dusjer?
Det vil desverre ikke være garderobe eller dusjmuligheter under Venture.
Ta deg en dusj når du er hjemme og hviler, så kommer du tilbake ren og uthvilt.

Opplever dere tyveri?
At utstyr forsvinner hører heldigvis til sjeldenheten. Vi har som arrangør ansvarsforsikring, men denne dekker ikke skader og tap av utstyr. Her må evt egen forsikring benyttes.
Vær spesielt oppmerksom på kamera, telefon, mus og andre «dingser», som er lett å ta med seg. Det kan være praktisk å alliere seg med en sidemann. Da kan man be hverandre om å passe på tingene dersom man skal sove eller kjøpe seg mat.
Vi opplever svært ofte at mobiltelefoner og lommebøker blir liggende på tomme plasser. Vi oppfordrer også våre folk om å samle inn disse og levere dem til vår security-skranke. Her går man også dersom noe er mistet eller har et problem.

Hva om jeg ønsker komme på besøk?
Du er velkommen en tur innenfor.
Vi har områder hvor dere kan møtes og utveksle mat, klær og klemmer.
Skulle du ikke få kontakt med han/henne, kan du kontakte security-skranken. Skulle du være hjemme og du over lengre tid ikke kommer gjennom til han/henne på telefon kan du ta kontakt med oss på Facebook eller via kontakt oss her på nettsiden, så sjekker vi opp.

Det er vanskelig å nevne alt vi gjør for at dette skal bli et sikkert sted. Skulle du trenge mer informasjon, kan du når som helst ta kontakt med oss i ledelsen. Du finner kontaktopplysninger under her.

Last ned Samtykkeskjema for foreldre her!